A Day at the Beach (1970)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Simon Hesera
met Mark Burns, Beatie Edney en Peter Sellers

Bernie (Mark Burns), een alcoholist die zonder enig doel door het leven strompelt, arriveert met zijn dochter Winnie (Beatie Edney) in een vakantieoord aan de kust. Meteen grijpt Bernie weer naar de fles, terwijl zijn dochter, die gehandicapt is aan haar benen, zich steeds meer zorgen maakt om de gezondheid van haar vader. Wanneer hij tenslotte in elkaar stort, raakt Winnie in paniek omdat er niemand is die hulp kan bieden.

Het script is van Roman Polanski naar een boek van Heere Heeresma, dat later ook verfilmd is door Theo van Gogh als Een Dagje naar het Strand uit 1984.

N.B. Lurkt ie nou echt aan een flesje Heineken?

(verwijderd)
Dis eigenlijk niet niks, Peter Sellers in een rol, en Roman Polanski die het scenario schreef, en die eerst eigenlijk regisseur zou worden (Hij had toen al Repulsion en Rosemary's Baby verfilmd). Die Heeresma mocht zichzelf wel op de schouders kloppen. Jammer dat er zo verrekte weinig mensen deze film hebben gezien kennelijk, ik ben wel behoorlijk benieuwd.