Leroy (2007)

Duitsland

geregisseerd door Armin Völckers
met Alain Morel, Anna Hausburg en Constantin von Jascheroff

Leroy is zeventien jaar, Duitser...en zwart, inclusief afrokapsel. Hij speelt liever cello dan basketbal en hiphop interesseert hem ook niets. Het moge duidelijk zijn, Leroy is niet de populairste van de school. Hij trekt veel op met zijn twee beste vrienden, Dimi en Ahmed. Maar ja, zij hebben een vriendinnetje, en Leroy niet. Maar als op een dag de beeldschone Eva Leroy hem benadert op het schoolplein, vliegen de vonken er van af. Er is echter één groot probleem: Eva komt uit een rechts-extremistische familie. Haar broers zien hem liever dood dan in hun huis. Leroy laat het er niet bij zitten, en samen met zijn vrienden verzint hij een plan om in de smaak te vallen bij zijn schoonfamilie.