Timber the Treasure Dog (2016)

Familie

geregisseerd door Ari Novak
met J.D. Hoppe, Averie South en de stem van Kix Brooks

Timber is een energieke Husky die opeens aan de deur van de ranch van de 12-jarige Mikey Jones en zijn familie verschijnt. Mikey zijn opa heeft Timber aan hem nagelaten en Timber komt net op tijd aan. Casper Stonewall is namelijk bezig met het opkopen van alle ranches in de omgeving die hun schulden aan de bank niet kunnen betalen. De ranch van de familie van Mikey hoort daar ook bij. Gelukkig is Timber er. Hij heeft een belangrijke aanwijzing over een plaatselijke legende die leidt naar een begraven schat. Iedereen, behalve Mikey en zijn beste vriend Billie, gelooft dat het slechts een mythe is. Omdat niemand het verhaal over de verloren schat van Cloud Peak gelooft trekken Mikey en Billie met Barbecue de bulldog en Kaia de labrador erop uit voor een waanzinnig avontuur. Samen met Timber proberen ze de ranch van Mikeys familie te redden.