Skizo (2006)

Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Jesús Ponce
met Anabel Arraiza, Eloy Azorín en Óscar Jaenada

Gorka, die een doorsnee tiener is, leidt een vrij rustig leven. Hij werkt in de universiteitscafetaria en heeft een oogje op Susana, een verwend, rijk meisje. Om op haar indruk te maken, vraagt hij hulp aan "El Ivan", de punker in de buurt. Hun plan is eenvoudig: in een gesimuleerd gevecht in het bijzijn van Susana zou hij "El Ivan" zogezegd K.O. moeten slaan zodat hij voor haar een held zou zijn. Maar op het moment dat dit moet gebeuren draait alles anders uit en Gorka wordt meegesleurd in een reeks feiten die escaleren tot waanzin, geweld, gruwel en moord.