Il Corpo (1974)

Italië
Drama / Thriller

geregisseerd door Luigi Scattini
met Zeudi Araya, Carroll Baker en Leonard Mann

Mann gaat werken voor Salerno en zijn vrouw Araya. Maar Salermo is van tijd tot tijd het huis uit en Mann wordt verliefd op Araya. De gevoelens blijken wederkerig te zijn. Uiteindelijk ontwikkelt zich een driehoeksrelatie wat hen op de duur naar een pad van zelfvernietiging brengt.

Wat zie ik, noemen jullie de acteurs in de synopsis nu bij hun eigennamen ? Eigenlijk best handig, bedenk ik. Hoe dan ook, sexploitation giallo van zoals reeds gezegd het driehoekstype, ware het niet dat het eigenlijk een vierhoek is - geen vierkant want de verlepte Baker speelt haar rol vooral op de achtergrond.
Het eigenlijke sterretje is Zeudi , en de poster maakt geheel duidelijk waarom. Naar het schijnt was ze een soort Naomi Campbell van de seventies,al leek ze eerder op dat wijf van Bowie. Ik zie dat topmodellen toen nog een geweldig lichaam hadden, die vadsige reetkever van HNTM zou haar hebben verteld dat ze 10 kg zou moeten afvallen om op een 12 jarig jongetje te lijken Helaas voor haar kwam een jaar later black Emanuelle met Gemser uit en raakte ze op een zijspoor.
De manier waarop ze hier in beeld wordt gebracht is schaamteloos exploitatief, rassisties en politiek incorrect, door Salerno wordt ze gehouden als een slavin en hij tracteert haar regelmatig op een anal rape , zodra ze Mann ontmoet wil ze meteen als een krolse zwarte kat door hem gedekt worden, altijd en overal, maar bij voorkeur op het strand na zichzelf in zee te hebben doorweekt.
Verder stelt het verhaal geen ene hol voor, volslagen cliches over de drankverslaafde Salerno als ex-arts die is aangespoeld in de tropen, Mann in dienst neemt als klusjesman en de rest kunt u zelf wel bedenken. Baker speelt hier een wrak, en zo ziet ze er ook uit.
Op het eind krijgen we een van de meest onhandige en ridicule twists uit de giallo canon voor de kiezen.
Bagger, maar de moeite voor wie een liefhebber is van welgevormde zwarte reten en tetten.