• 8.227.722 stemmen

De Kinderen van Mijn Vader (2005)

Documentaire | 55 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Meral Uslu

IMDb beoordeling: 6,6 (10)

Over De Kinderen van Mijn Vader

Documentaire waarin Meral Uslu onderzoekt wie de persoon is achter haar vader Ata Uslu, een charmante avonturier met een losbandige levensstijl. Een man afkomstig uit een patriarchale boerenfamilie in Turkije, die in de jaren '60 uit Turkije vertrok en terechtkwam in de flowerpowertijd. Zijn vrouw bleef de eerste jaren alleen met de kinderen achter in Turkije. Voor Ata Uslu was Nederland de hemel op aarde en hij profiteerde volop van zijn vrijheid. Aan deze levensstijl heeft hij een aantal wettige en onwettige kinderen overgehouden. Onder meer door gesprekken met haar (half-) zussen en broers probeert Meral Uslu het karakter en de levensloop van haar vader te achterhalen, maar ook wat vaderschap voor zijn kinderen betekent.

avatar van Justice4All

Justice4All

Eindelijk na jaren in rejections is het goedgekeurd

avatar van gotti

gotti

Een fascinerend portret van Uslu's vader, die er langzamerhand achterkomt dat haart vader meer en meer kinderen heeft en toch op een vreemde manier een lange tijd wel sympathiek blijft.

Een moedige film.

avatar van Quentin

Quentin

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Synopsis klinkt een klein beetje als "Souvenirs"!

En in mindere mate ook wel als "Mein Vater, der Türke".

avatar van gotti

gotti

Quentin schreef:

Waar te zien?

Is niet officieel op dvd uitgebracht. Dit was volgens mij een tv opname...

avatar van Robi

Robi

Documentaire van Meral Uslu over haar vader en het gezin waarin ze is opgegroeid. En de kinderen die er nog meer waren van haar vader, behalve broers en zus. Een intiem verhaal weliswaar, die maar net op de grens balanceert van té. Tegen het einde dwingt ze haar vader misschien toch om iets te veel te zeggen voor de camera. Hoewel ook begrijpelijk. Maar het zijn toch ook hele gevoelige en intieme zaken, waar een buitenstaander toch eigenlijk niets mee te maken heeft. Wel een mooi opgebouwde documentaire die een goed beeld geeft en ook behoorlijk volledig lijkt, behalve als het gaat over haar eigen periode dat ze is weggelopen. Dat wil ze dan kennelijk weer niet voor de camera vertellen.

avatar van Mug

Mug

Quentin schreef:

Waar te zien?

Is deze week te zien op themakanaal NPO Doc, mocht je dat in je pakket hebben.

Fascinerende 'queeste' deze Gouden Kalf winnaar.