La Mujer del Puerto (1991)

Alternatieve titel: Woman of the Port

1 stem

Mexico

geregisseerd door Arturo Ripstein
met Alejandro Parodi, Damián Alcázar en Juan Pastor

Perla is een exotische danseres die door haar moeder gedwongen wordt zich te prostitueren in een bordeel aan een zeehaven. De jonge El Marro - een zeeman die sukkelt met zijn gezondheid - ontmoet haar en wordt gefascineerd door haar schoonheid. De moeder van Perla wil echter koste wat het kost vermijden dat de twee een relatie met elkaar beginnen, want wat Perla niet weet is dat de jongeman in werkelijkheid haar broer is.

avatar van Mac Hammer Fan
Gebaseerd op een kortverhaal van Guy de Maupassant "Le Port" die ook de inspiratiebron was voor Arcady Boytler's gelijknamig klassiek Mexicaans melodrama uit 1934. De film van Arturo Ripstein won twee hoofdprijzen op het Mexicaans filmfestival in 1995: de DICINE Award en de FIPRESCI Prize. Een aangrijpend drama over incest en prostitutie.