El Sol en el Espejo (1963)

Alternatieve titel: The Sun in the Mirror

Spanje / Argentinië

geregisseerd door Antonio Román
met Yvonne Bastien, Luis Dávila en José Isbert

In een oud pension wonen verschillende bewoners. Elke huurder, in het eerder bouwvallig huis, heeft zijn of haar eigen droevig verhaal te vertellen en het lijkt alsof er voor hen weinig hoop is om van hun problemen af te komen. Zo is een gefrustreerde schrijver wanhopig verliefd op een mysterieuze vrouw. Verder is er ook een teruggetrokken legerambtenaar die probeert zijn armoede niet onder ogen te zien door voortdurend aan andere dingen te denken. Maar op een dag lacht het lot hen toe wanneer er onverwacht iets gebeurt dat hen allemaal in een andere situatie brengt.