La Traductrice (2006)

Zwitserland / Rusland
Thriller / Drama

geregisseerd door Elena Hazanov
met Julia Batinova, Bruno Todeschini en Sergei Garmash

Ira is Russisch, net als Ivan Tashkov. Zij is 23 jaar, woont in Genève met haar moeder en kent haar vaderland niet echt goed. Hij wordt verondersteld de peetvader van de Russische maffia te zijn en wacht in de gevangenis op zijn proces. Ira is de tolk van de advocaat, die de verdediging van Taskov op zich neemt en weigert zich te onderwerpen aan de grillen van deze machtige man. En Tashkov van zijn kant begrijpt al vlug hoe hij de jonge vrouw zodanig kan manipuleren dat ze op zijn vraag onderzoek doet naar zijn roots, zodat hij zin kan geven aan zijn leven. Na veel wikken en wegen beslist Ira zich in een gevaarlijk avontuur te storten, ongekend voor haar. Al gauw zit ze gevangen tussen Tashkov en diens briljante, charmante, maar ongelooflijke ambitieuze advocaat Me. Wanneer ze zich van de risico's bewust wordt, is het mogelijk reeds te laat om zich terug te trekken. Het gevaar komt nu eenmaal vanwaar men dat het minst verwacht.