La Niña del Patio (1967)

Spanje
Komedie / Muziek

geregisseerd door Amando de Ossorio
met Estrellita Castro, Pepe Blanco en Roberto Font

Een weeskind komt op de binnenplaats van een groot Madrileens huizencomplex waar veel verschillende families wonen. Ze moet bij haar tante gaan logeren, een vrouw die nooit getrouwd is geweest. De buren willen een show organiseren om te verhinderen dat de woning verkocht wordt door de eigenaar. Het meisje blijkt een zangtalent te zijn.

avatar van Mac Hammer Fan
Vooraleer de Spaanse kineast Amando de Ossorio zich met het griezelgenre bezighield (denk aan de Blind Dead Serie zoals o.a. La Noche del Terror Ciego) maakte hij komedies en musicals, die soms in de Benelux niet eens in de bioscoop werden uitgebracht.