Jean de La Fontaine - Le Défi (2007)

Frankrijk

geregisseerd door Daniel Vigne
met Lorànt Deutsch, Philippe Torreton en Sara Forestier

17 augustus, 1661. Terwijl de vlammen van het vuurwerk boven het kasteel van Vaux-le-Vicomte uitsterven, rijst er een nieuwe ster op: de jonge koning Louis XIV wil zijn macht bevestigen. Nicolas Fouquet, minister van financiën en eigenaar van Vaux-le-Vicomte, wordt door d'Artagnan gearresteerd op bevel van Colbert, één van Louis XIV's meest trouwe ministers. Terwijl alle kunstenaars hun loyaliteit op de koning gaan richten, en niet langer op hun beschermheer, blijft dichter Jean de La Fontaine trouw aan Fouquet. Colbert is geprovoceerd door zijn koppigheid maar de koning maakt zich geen zorgen. De koning en Colbert onderschatten echter La Fontaine's parabels en slagen er niet in om de publicaties te verbieden, maar het volk laat zich niet misleiden en La Fontaine wordt één de meest gepubliceerde schrijvers in die tijd.

Al bekend of deze op DVd in Nederland uitkomt ( zal wel weer niet zoals de meeste franse historische films)

te koop bij Fame €16,99