Bianco, Rosso, Giallo, Rosa (1964)

Alternatieve titels: White, Red, Yellow, Pink | Love Factory

1 stem

Italië

geregisseerd door Massimo Mida
met Carlo Giuffrè, Anita Ekberg en Agnès Spaak

De vier kleuren verwijzen naar vier korte verhalen. Geel (Anonieme Moord): Een geruïneerde fabrikant beslist zich te laten doden door een vriend die een slecht leven lijdt. Wanneer hij echter onverwacht toch een grote som geld in handen krijgt, wil de man hun eerste overeenkomst niet verbreken. Wit (De Eerste): Een jongeman verslaafd aan narcotica begint te geloven dat zijn hallucinaties waar gebeurde incidenten zijn. Rood (De Verbinding): Een dierenarts probeert een knap boerenmeisje te verleiden en belooft haar te huwen, maar dan begint hij steeds meer te twijfelen. Roze (Ik kwam, ik zag, ik overwon): Apollodoro aanvaardt te trouwen met een lelijke maar rijke weduwe in de hoop troost te vinden bij haar mooie slavinnen.