Parola di Ladro (1957)

Alternatieve titel: Honor among Thieves

Italië

geregisseerd door Nanni Loy en Gianni Puccini
met Gabriele Ferzetti, Abbe Lane en Nadia Gray

Desiderio is een gentleman-dief gespecialiseerd in het stelen en vervalsen van juwelen. Hij heeft de reputatie van een expert te zijn in edelstenen en slaagt erin een baan te verwerven als directeur in de beroemde juwelenwinkel, die tot Gabriele Bertinori behoort. Zijn doel is een onderdeel van een juweel te stelen, dat een zeer waardevolle diamant bevat en de echte steen door een perfecte imitatie te vervangen. Hij gebruikt een jonge cabaretzangeres om de aandacht van Bertinori, die een zwak heeft voor mooie vrouwen, af te leiden. Maar het meisje wordt verliefd op Bertinori en vertelt hem uiteindelijk wat Desiderio's oneerlijke bedoelingen zijn.

avatar van Mac Hammer Fan
De film won de Silver Ribbon Award van de Italian National Syndicate of Film Journalists in 1958.

avatar van Darbie
Leuk vehaal (in mooie zwart/wit beelden) over een juwelendief die een ingenieus plan heeft om een diamant te stelen zonder dat het misdrijf uitkomt.