Kigali, des Images contre un Massacre (2006)

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Jean-Christophe Klotz

Juni 1994. Terwijl de genocide door extremistische Hutu-milities en het leger in alle hevigheid woedt, hebben een honderdtal vluchtelingen een veilig onderkomen gezocht in een parochie. Bij een aanval op dat toevluchtsoord wordt ook cameraman-reporter Jean-Christophe Klotz geraakt door een kogel in de heup. Tien jaar later keert hij terug naar Rwanda, op zoek naar sporen van overlevenden en van de reisgenoten die in zijn herinnering zijn vervaagd. Deze zoektocht vormt de leidraad voor een bespiegeling over de hypocrisie en lafheid van de wereldpolitiek en over het falen van de (visuele) media om de internationale gemeenschap uit zijn lethargie te schudden.