Torna a Sorrento (1945)

Italië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Carlo Ludovico Bragaglia
met Gino Bechi, Adriana Benetti en Aroldo Tieri

Mario Bianchi is een reizende verkoper die op het postkantoor per ongeluk een brief voor een andere persoon met de zelfde naam meeneemt. In deze brief schrijft een jong meisje aan haar vriend dat ze, na talrijke ruzies met haar ouders die tegen hun relatie zijn, beslist heeft Sorrento te verlaten en bij hem in Rome te komen wonen. Zij wijst op de tijd en de aankomst van haar trein en vraagt hem om haar bij het station te ontmoeten. Mario weet niet wat hij moet doen en wil tenslotte op het station uitleggen wat er is gebeurd. Wanneer hij daar ter plaatse arriveert stelt hij vast dat het meisje radeloos is, ze kent niemand en ze weet niet naar waar ze moet gaan. Hij biedt haar zijn hulp aan maar hun speurtocht is tevergeefs.