Straight Shooting (1917)

Alternatieve titels: Joan of the Cattle Country | The Cattle War | Straight Shootin'

Western
57 minuten / 71 minuten (gerestaureerde versie)

geregisseerd door John Ford
met Harry Carey, Duke R. Lee en George Berrell

Veehouder Flint snijdt de watervoorziening van boer Sims af. Wanneer Sims' zoon water gaat halen, wordt hij vermoord door de mannen van Flint. Cheyene "The Prairie Kid" wordt gestuurd om met Sims af te rekenen, maar als hij de familie bij het onlangs gegraven graf voor Sims' dode zoon ziet, kiest hij de partij voor Sims.

lowhusky
John Ford eerste speelfilm (van langer dan 45 minuten). Lang verloren geweest maar laatst een print gevonden.

avatar van ArnoldusK
Draait in voorjaar 2012 in Brabantse theaters (incl. nieuw gecomponeerde filmmuziek).
zie www.bkkc.nl/klassiekers