Bûsu (2005)

Japan
Horror / Thriller

geregisseerd door Yoshihiro Nakamura
met Maiko Asano, Makoto Ashikawa en Mansaku Ikeuchi

Shogo, een populair radio DJ, wordt genoodzaakt om tijdelijk in een andere studio te werken. Enkele jaren eerder heeft een ander radio DJ daar zichzelf om het leven gebracht. Al snel komen er vreemde telefoontjes binnen en hoort Shogo fluisterende stemmen.

avatar van Linn
Weer een goede Aziatische horror/thriller film.

Niet zo cliche als ik van te voren dacht. Catchy verhaal. Al is het nergens echt eng of spannend. Leuk gefilmd en hele aardige beelden.Origineel in zijn soort en leuk als tussendoortje vanwege de korte speelduur. Aanrader! 4*

Mooie variatie op het horror thema inderdaad.

Al is het inderdaad ook zeker evenveel thriller. Goed filmpje, mooi sfeertje. Stijvol begin wat mooi de basis legt voor een filmpje dat een beetje speelt met de kijker en de DJ.

Het blijft een beetje gissen hoe alles nu juist in elkaar steekt, ook wel de sterkte van de film. Je krijgt enkele hooks, verder creeer je het personage van de DJ zelf.

Mooie, verontrustende climax toch wel. Erg leuke lengte, verveelt geen seconde, aardig tot mooi gefilmd en amusant.

Dikke 3.5*

avatar van sinterklaas
Bûsu is Japans voor gedrocht (Arie en Bastiaan )

Lijkt me wel een goede film overgens.