Femmine Tre Volte (1959)

1 stem

Italië / Spanje

geregisseerd door Steno
met Sylva Koscina, Germán Cobos en Alberto Bonucci

Een Russisch vrouwelijk basketbalteam komt aan in Rome om tegen de Amerikaanse "White Angels" te spelen, maar na eventjes geproefd te hebben van de westerse vrijheid, beslissen de atleten het team te verlaten. Alle meisjes kennen hun eigen, meestal romantische ervaringen. Twee van hen huwen een markies en een communist in wat verondersteld wordt een valse ceremonie te zijn, maar het niet is. Zelfs de Paus is er aanwezig. De Russische overheid belooft hen uiteindelijk dat ze in Italië mogen blijven op voorwaarde dat ze de basketbalmatch spelen en winnen. Maar houden zij wel hun woord?