Disintegration (2007)

Thriller / Horror

geregisseerd door Roger McLeod
met Justin Ridgeway, James Wright en Beth Joiner

Na de dood van zijn grootvader probeert Charles Wilcox III in rustiger vaarwater te komen, te meer daar deze zijn studie in religie bekostigde. Zijn eigen professor, Dr. Robert Lee Nelson, probeert wat centjes bijeen te scharen via de onbekende Scholars Foundation. Wilcox' onderzoek naar de 'Nephilim', ondertussen, kenmerkt zich door een enorme nauwkeurigheid. Sinds tijden die teruggaan tot van voor de allesvernietigende 'Grote Overstroming' blijken de 'Nephilim' (demonen) reeds te bestaan en ook een missie te hebben. Op dat moment is Charles nog onwetend van hun connecties met de Scholars Foundation. Onbedoeld raken Charles en zijn professor verstrikt in een mysterieus web van intrige en huivering.