Angry Monk: Reflections on Tibet (2005)

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Luc Schaedler
met de stemmen van Thomas Sarbacher, Loten Namling en Phil Hayes

Tibet: het mystieke dak van de wereld bewoond door verlichte monniken. Deze documentaire tracht dit globale vooroordeel te ontkrachten. In Tibet staat de tijd ook niet stil en wordt moderner met de dag door de komst van snelwegen en discotheken. Centraal staat het verhaal van de rebelse monnik Gendun Choephel, heden het symbool van een naar vrijheid hunkerend Tibet. Gendun Choephel besloot in 1934 het kloosterleven vaarwel te zeggen en zich te verzetten tegen de traditionele denkwijze van de heersende autoriteiten.