As Good as Dead (1995)

Thriller

geregisseerd door Larry Cohen
met Crystal Bernard, Traci Lords en Judge Reinhold

Susan Warfield maakt voor het eerst kennis met Los Angeles en raakt al snel bevriend met Nicole. Helaas beschikt Nicole niet over een ziektekostenverzekering, iets wat haar al snel duur komt te staan, wanneer ze aan een maagkwaal lijdt. Als Susan Nicole naar het ziekenhuis brengt, willen de doktoren haar niet opereren... vanwege het ontbreken van de juiste verzekeringspapieren. Susan komt echter direct met een briljant idee op de proppen; Nicole mag haar medische pas lenen (Nicole moet dus voor Susan spelen), zodat ze direct geopereerd kan worden. Alles lijkt goed te gaan, maar Nicole sterft - onder verdachte omstandigheden - na afloop van de operatie. Voor de wet is echter niet Nicole, maar Susan overleden. En dat heeft uiteraard tal van gevolgen!

avatar van Ralfke
Iets te doorzichrig verhaaltje, maar nog wel een leuke thriller om te kijken. Af en toe wel wat te langdradig. **1/2