Making of Teuntje (2004)

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Britta Hosman

Teun is veertien jaar, kan goed dansen, is mooi en heeft veel vrienden. Samen met haar achttienjarige zus Nikki en hun drie moeders woont ze in een voormalig kraakpand in Amsterdam. Midden jaren tachtig besloot haar biologische moeder Ansje, dat ze een kind wil, maar geen man. Haar dochters Nikki en Teun worden verwekt met behulp van verschillende zaaddonoren uit hun toenmalige vriendenkring. Afgesproken wordt dat het onduidelijk blijft wie de donorvader is, zodat deze achteraf nooit een claim op het kind kan leggen. Uiteindelijk groeien de meisjes op bij drie moeders: de biologische moeder Ansje, en haar toenmalige partner die inmiddels een nieuwe vriendin heeft. Maar Teun lijkt als twee druppels water op Bert. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet en besluit te trouwen, vraagt hij Teun bij de bruiloft te zijn als 'zijn dochter'.