La Disparue de Deauville (2007)

Alternatieve titel: Trivial

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Sophie Marceau
met Sophie Marceau, Christopher Lambert en Nicolas Briançon

Victoria was ooit een beroemde actrice. Dertig jaar geleden kwam ze om, over haar doodsoorzaak wist niemand het fijne. Op een dag duikt ze weer op in een paleis in Normandië. Jacques, een eenzame politieagent, die zich met de zaak bezighoudt, komt haar tegen. Wat wil deze mysterieuze vrouw? Waarom heeft ze Jacques uitverkoren? Welke geheimen houden zich schuil achter de luxe van het paleis?

heb deze film in een preview gezien, maar wat een slechte film zeg. Het eerste half uur ofzo snapte ik er sowieso helemaal niks van. Later wordt het verhaal wel wat duidelijker, maar dan zit je eigenlijk al niet meer op te letten. Ook komen er dan wat' "actie" scènes in voor, die eerder lachwekkend zijn. Zoals de hoofpersoon, die zich verbergt in een kleedhokje of een achtervolging met een roze mini. En dan is de flm ook nog eens helemaal frans
al met al geen aanrader

avatar van Rocco1984
swrene schreef:
. En dan is de flm ook nog eens helemaal frans
al met al geen aanrader

Nee klopt, als de film frans is gesproken is het bij voorbaat al geen aanrader, in principe zijn alle frans gesproken films verschrikkelijk. Alleen die mensen al die frans spreken, . Ik zou ook nooit van mijn leven op vakantie gaan naar Frankrijk, alleen maar fransen.

Als jullie het doorhadden, ik was sarcastisch. Als je een film niet goed vind moet je niet van die soort argumenten gebruiken.

Ik snap mensen nooit die films afkeuren als ze in een andere taal ingesproken zijn dan engels. Zal wel weer aan mij liggen.

Lijkt me trouwens wel een toffe film, wanneer komt ie in de videotheek?

Mooie poster!

Redelijke film, maar zeker geen hoogvlieger.
Nochtans is de cast goed, in de hoofdrol Christophe Lambert, maar vooral de mooie Sophie Marceau, die niet alleen een hoofdrol heeft, maar ook het idee is van haar, ze heeft meegewerkt aan het scenario en bovendien doet ze de regie.
Misschien een beetje teveel hooi op haar vork genomen en dat de film daarmee maar redelijk is...
Maar toch geen spijt dat ik heb eens heb bekeken.. heb al slechter gezien...

avatar van 93.9
Voor de jaren 90 stond 'Franse film' nog voor een kwaliteitsgenre. Laatste jaren staat 'Franse' nog alleen voor een land..