Colpo Doppio del Camaleonte d'Oro (1967)

Alternatieve titel: Il Camaleonte d'Oro

1 stem

Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Giorgio Stegani
met Mark Damon, Luisa Baratto en Magda Konopka

Na een vreemd toeval krijgt Vittorio de plannen die door een internationale dief voor een fantastische diefstal worden gemaakt, in handen. Hij neemt de identiteit aan van een dode misdadiger, brengt een kleine bende bandieten bijeen en steelt een grote som geld van een belangrijke stadsbank. Juist op het moment dat hij in de gevangenis zal worden opgesloten, wordt hij wakker en beseft hij dat het alleen maar een nachtmerrie is geweest. Hij was in slaap gevallen terwijl hij de criminele plannen aan het lezen was. En aangezien hij gelooft in de profetie van zijn dromen besluit hij dat het best is van dit project nooit op touw te zetten.