Le Sette Sfide (1961)

Italië / Joegoslavië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Primo Zeglio
met Gabriele Antonini, Paola Barbara en Relja Basic

Volgens de Grote Khan moeten Ivan en Amok een einde maken aan de oorlog van hun stammen. Daarvoor zou een worstelpartij moeten plaatsvinden waarin beide leiders hun manschappen zouden vertegenwoordigen. Wanneer Ivan op het punt staat te winnen, gaat Amok oneerlijke praktijken aanwenden en barst er een reusachtige rel los. Khan wordt er ook bij betrokken en Amok zaait overal dood en vernieling. Nadat er veel bloed is gevloeid wint Ivan uiteindelijk toch, maar hij verliest de vrouw van wie hij houdt en geeft de heerschappij in handen van zijn broer Kir.