Il Corsaro della Mezzaluna (1957)

Alternatieve titel: Pirate of the Half Moon

Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Giuseppe Maria Scotese
met John Derek, Ingeborg Schöner en Gianna Maria Canale

Paolo di Monteroso, nakomeling van een adellijke familie, besluit de moord op zijn familie door Ugo van Berg te wreken. Deze laatste is nu de kapitein van de wachten in het paleis van een baron. Paolo vermomt zich als een piraat, valt het kasteel aan en wil de zuster van de koning, die een gast is in het kasteel, gijzelen. In plaats daarvan krijgt hij de nicht van de baron, Angela, die zich voordoet als de zuster van de koning. Eens aan boord van het schip van de piraten vertelt ze hem de waarheid. Paolo zegt dat hij alleen gerechtigheid wil.