L'Avventuriero (1967)

Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Terence Young
met Anthony Quinn, Rosanna Schiaffino en Rita Hayworth

Peyrol is een oude piraat die weer vrij is en op het punt staat een nieuw leven te beginnen. Hij zoekt een rustige plaats om zich terug te trekken en gaat logeren in een oud kasteel waarvan een jong meisje en haar tante de eigenaars zijn. Peyrol wordt door hen steeds meer gewaardeerd, vooral wanneer hij het meisje helpt een trauma uit haar kinderjaren te overwinnen. Daarop vraagt een jonge Franse ambtenaar hem om hulp voor een gevaarlijke opdracht. Eerst weigert hij, maar wanneer wanneer hij ziet dat de ambtenaar verliefd is op het meisje stemt hij toe. Maar de opdracht die hij krijgt is moeilijker dan hij dacht.