Questo Amore ai Confini del Mondo (1960)

Alternatieve titels: Casas al Fin del Mundo | This Love at the End of the World

Italië / Argentinië

geregisseerd door Giuseppe Maria Scotese
met Antonio Cifariello, Dominique Wilms en Fausto Tozzi

Claudio, een rijke veefokker, neemt zijn jonge bruid Françoise mee naar de "Tierra del Fuego" in Argentinië. Zijn vrouw heeft echter problemen om zich aan te passen aan het nieuwe leven in het woestijnland. Bovendien wordt ze gehaat door Mecha, die vroeger de maîtresse van Claudio is geweest. Tijdens een feest ter ere van de bruid en de bruidegom, ontmoet Françoise Walter en wordt ze door hem geslagen. De volgende winter komt Walter terug en Mecha heeft een oogje op hem, maar Françoise wordt ook op hem verliefd...

avatar van stephan73
Prachtig geschoten film, die door heerlijke muziek wordt ondersteund.
Alleen jammer dat het soap-opera plot niet echt te pruimen is. Gewoon een lange aflevering van As the World Turns, die zich afspeelt op de Argentijnse Pampas.

avatar van Brix
Dinsdagnacht 21 dec. op ARD TV te zien om 3:00 uur