Venere Creola (1961)

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Lorenzo Ricciardi
met Calvin Lockhart, Helen Williams en Issa Arnal

Twee kleine Caraïbische eilanden worden verbonden door een geschiedenis van rivaliteit die op de dag van het jaarlijkse hanengevecht een piek bereikt. Één van de steden, Cienfuegos, is de verliezer van de laatste jaren geweest, maar Melchior heeft nu een haan gekweekt die zeker zal winnen. Jammer genoeg sterft die haan door Melchior's achteloosheid. Daarop doet men een inzameling en Melchior wordt samen met Dolores naar Trinidad gestuurd om een nieuwe haan te kopen, maar in de feestvreugde van een carnaval verliest Melchior het hoofd. Hij steelt het geld van Dolores en gebruikt het voor andere doeleinden..