Violenza sul Lago (1954)

1 stem

Italië

geregisseerd door Leonardo Cortese
met Lia Amanda, Erno Crisa en Patrizia Della Rovere

Laura, een jong meisje, wordt verkracht en vermoord door Stefano, een populaire zanger van wie zij dacht dat hij haar graag zag. Wanneer haar broer Marco achter de waarheid komt, zoekt hij de moordenaar op. Er ontstaat een hevige ruzie en hij doodt hem ongewild. Hij wordt veroordeeld in een heftig proces en moet een lange tijd slijten in de gevangenis. Wanneer hij vrijkomt zoekt hij het meer op, waar de tragedie is gebeurd. Hij ontmoet er een knappe vrouw, Rosanna en ze worden verliefd. Hun geluk wordt spoedig bedorven door haar vader, die de jongeman voordien tot een lange gevangenisstraf had veroordeeld. Zal de liefde zegevieren?