Totgesagte Leben Länger (2008)

Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Armin Schnürle
met Stefan Lörcher, Frieder Pfeiffer en Markus Kiefer

Vijf mijnwerkers trekken samen naar de stad. Wanneer ze 's avonds laat naar hun nietsvermoedende vrouwen terug keren, overrijden ze een voetganger. Ze schamen zich enorm. Maar ook de verleiding om een kijkje te nemen slaat algauw toe. Blijkbaar had de dode man geld bij zich. Veel geld. Niemand vermoedt echter dat hij al dood was toen hij onder de auto terecht kwam. De maffia heeft de dood op zijn geweten en zoekt nu ook het geld. Er verschijnen vreemden in het dorp en die stellen allerlei rare vragen. Zullen de vijf vrienden zich hier doorheen worstelen en zullen ze gelukkig worden met het geld?