Suor Maria (1955)

Alternatieve titel: Sister Maria

Italië

geregisseerd door Luigi Capuano
met Marc Lawrence, Franca Marzi en Nunzio Gallo

De jonge Carmela houdt zielsveel van Stefano maar hun verhouding wordt verhinderd door de meedogenloze Mario - de eigenaar van een nachtclub - die zelf geïnteresseerd is in het meisje. Om haar weerstand te overwinnen zorgt hij ervoor dat haar vader in de gevangenis wordt opgesloten en gebruikt hij een prostituee om de jongen vanaf haar weg te trekken. Veel verdriet en zorg volgen... Haar vader wordt gedood en Carmela besluit om non te worden. Een priester heeft evenwel begrip voor Carmela's liefde voor de jongeman en adviseert haar het klooster te verlaten en een goede vrouw voor hem te zijn.