Hell's Highway: The True Story of Highway Safety Films (2003)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Bret Wood
met Richard Anderson, Sonny Bono en John F. Butler

Documentaire over de flims die in de jaren zestig en zeventig werden gebruikt tijdens 'Driver's Education' in 'American Public School'. Deze schokkende films waren bedoeld om aan te tonen hoe gevaarlijk het besturen van een vierwieler op de openbare weg kan zijn. En daarbij werd gebruikt gemaakt van beelden van echte ongelukken (zie het als voorlopers van Faces of Death). Deze documentaire laat zien wie de makers zijn en bevat interviews met deze mensen.

avatar van mikey
Titel vond ik toevallig op IMDB, lijkt me persoonlijk bijzonder interessant, vooral voor hen die ze echt hebben moeten zien op school, USA. Want het bleek wel indruk te maken op de jeugd. Op IMDB staat ook een verhaaltje van iemand die deze schijnbaar afschuwelijke maar edukatieve filmpjes zag.