Amarti È il Mio Peccato (1953)

Alternatieve titel: Les Amants du Péché

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Sergio Grieco
met Alba Arnova, Gino Bramieri en Elisa Cegani

Monti, landgoedmanager van Gravin Danieli, begaat zelfmoord na het verduisteren van het geld van zijn werkgever. Zijn dochter Elena vraagt hulp aan Sergio, zoon van de Gravin. Ondanks de afkeuring van zijn moeder, werft Sergio Elena aan als secretaresse en weldra wordt ze zijn maîtresse. Met het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog wordt Sergio opgesteld in de Luchtmacht, zijn vliegtuig raakt vermist en men veronderstelt dat hij om het leven is gekomen. Ondertussen krijgt Elena een zoon, maar de Gravin erkent hem niet als haar kleinkind.