Lucrezia (1968)

Alternatieve titels: Lucrezia Borgia, Minnares van de Duivel | Lucrezia Borgia, l'Amante del Diavolo

Italië / Oostenrijk
Drama / Avontuur

geregisseerd door Osvaldo Civirani
met Olga Schoberová, Lou Castel en Gianni Garko

1500: De beroemde en despotische familie Borgia regeert over Rome. Graaf Aldrovandi, die op wraak belust is voor de moord op zijn ouders, wordt verwond door Valentino Borgia's militairen en verzorgd in een klooster. Hier ontmoet hij Lucrezia, die daar door haar broer Valentino in afzondering werd geplaatst, en de twee worden minnaars. Als Borgia op het punt staat hem te doden, redt Lucrezia het leven van Aldrovandi, maar moet daarvoor in ruil een diplomatiek huwelijk met Alfonso D'Aragona aangaan.

avatar van Tanita
Met Olga Schoberová, de eerste Tsjechische 'sex-bom' en destijds vergeleken met Brigitte Bardot en Ursula Andress.