Das Rätsel der Roten Orchidee (1962)

Alternatieve titels: The Secret of the Red Orchid | The Puzzle of the Red Orchid | De Rode Orchidee

West-Duitsland
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Helmuth Ashley
met Christopher Lee, Adrian Hoven en Marisa Mell

Twee gangsterbendes terroriseren de rijke mensen in Londen. Welgestelden krijgen een chantage-brief van "Het Patronaat van de Rijken" waarin zij verzocht worden een dwangsom te betalen in ruil voor bescherming. Al wie weigert of hulp inroept van de politie wordt vermoord. Een door Scotland opgezette val om de gangsters te vatten mislukt. Inspecteur Weston van Scotland Yard en Kapitein Alerman van de FBI besluiten samen te werken om de dodelijke geheimen van de Londense onderwereld te ontrafelen.