Pandemic (2007)

2,56

Thriller

geregisseerd door Armand Mastroianni
met Tiffani Thiessen, Vincent Spano en Faye Dunaway

Onverklaarbare griepachtige symptomen doden een jonge man tijdens een vlucht van Australië naar Los Angeles. Dr. Kayla Martin, hoofd van het ziekte controle center, beveelt direct een periode van quarantaine voor alle passagiers. Te laat, zo blijkt, want het virus is, met de daaraan verbonden paniek, al aan het verspreiden in de stad. Een wereldwijde race tegen de tijd is begonnen om de oorsprong van het mysterieuze virus te vinden en om nog meer doden te voorkomen.

39 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van predator
geplaatst: 3 juli 2011, 23:53 uur [permalink]
Boeiend thema, maar 166 minuten is veel te lang. Verder veel B-filmacteurwerk.

avatar van Pierre1965
geplaatst: 3 juli 2011, 23:55 uur [permalink]
Meest storende in deze film vond ik wel het ontelbaar aantal scene wisselingen.
Volgens mij is er geen shot dat langer duurde dan 15 seconden en de meeste nog geen 5.
Dan zijn er dus vanzelf tal van overbodige scenes.
En wordt het dus rommelig en langdradig.
Vond het acteren ook heel matig.
Zo ingestudeerd soms de teksten, zonder overtuigingskracht.
Vandaar deze slechte beoordeling.

avatar van LadyAnne
geplaatst: 4 juli 2011, 15:49 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vond het persoonlijk helemaal geen slechte film! Ik heb me prima vermaakt die 3 uur.
Voor een B-film vond ik hem goed. Ik vond de verhaallijnen juist wat toevoegen aan deze film/serie. Je leert de personage's beter kennen. Ik vond het leuk om te zien hoe ze op zoek gaan naar wat het precies is en hoe ze een medicijn zoeken.

Verder lijken de reacties van de mensen me realistisch. Heel veel mensen zullen op dezelfde manier reageren, van zowel de regering als de bewoners/slachtoffers. De mensen die uit de Quarantaine ontsnappen, mensen die proberen te vluchten, stelen van medicatie en andere voorwerpen

geplaatst: 25 augustus 2012, 15:16 uur [permalink]
Redelijke film met dito vertolkingen.
Tiffani (Amber) Thiessen ken de ik nog uit vroegere jeugdseries en wou haar als volwassen actrice wel eens zien, en dat viel best mee.
Verder is ook Faye Dunaway wederom goed en is Eric Robert naar gewoonte dat alweer niet, maar dat is ook gene nieuws, hij zal het wel nooit leren.
Lange film, bijna 3 uur en dat had toch iets korter gekund.
Maar verder toch wel niet mee verveeld.

geplaatst: 22 september 2012, 16:32 uur [permalink]
Verhaal op zich niet slecht maar zoals vele al zeiden het duurt te lang en blijven het plot dat je toch wat kan raden uitstellen.
Had meer kunnen worden. 2 sterren

geplaatst: 10 januari 2014, 07:35 uur [permalink]
het is aan de lange kant maar vind dit niet storend. is er tenminste karakter opbouw en dunaway en roberts spelen hun rol naar behoren.

geplaatst: 17 juli 2014, 18:49 uur [permalink]
In drie delen is deze lange tv-film/miniserie best nog te bekijken. De uitvoering leunt echter wel dichter aan bij een serie dan bij een lange film, te zien aan de vele zijplotjes en de trage opbouw. Daarin passeren enkele bekende acteurs, de meesten op hun retour: Tiffani Thiessen, Eric Roberts en Faye Dunaway. Deze geven echter wel een beetje kleur aan deze verder vrij fletse vertoning.

avatar van Mr. Chiel

geplaatst: 26 december 2015, 18:35 uur [permalink]
Na 1 uur ben ik er mee gestopt. Allemaal vrij standaard en er gebeurt gewoon ontzettend weinig. Jammer van m'n tijd.

avatar van i.Ron S.
geplaatst: 17 februari, 18:01 uur [permalink]
Geen zwakke maar wel een veel te lange film. Dit verhaal had men gemakkelijk kunnen inkrimpen naar een aangename 100 minuten door nogal wat overbodige scenes ertussenuit te laten.