Living Venus (1961)

1 stem

geregisseerd door Herschell Gordon Lewis
met William Kerwin, Danica D'Hondt en Harvey Korman

Een fotograaf begint samen met zijn verloofde een mannenblad, wat binnen korte tijd uitgroeit tot een succesvol tijdschrift. Maar dan beginnen de problemen, wanneer de man zijn partner verlaat om ervandoor te gaan met zijn meest gevierde fotomodel.

avatar van alexspyforever
Als ik het niet op voorhand wist, zou ik nooit hebben gedacht dat dit een film was van HG Lewis. Ja, deze was zo serieus in toon en op een erg capabele manier gemaakt. Niet dat Lewis onbekwaam zou zijn, maar zijn meeste films blinken nu eenmaal niet uit in diepe verhalen of karakters. Nu goed het verhaal is hier ook niet zo bijzonder, maar de karakters zijn wel redelijk goed uitgewerkt. Hoewel dit zeker wel een interessante film was en met een beperkt budget toch een goed drama opleverde, ben ik blij dat hij het later over een andere boeg zou gooien. Gewaagdere en gekke concepten, luchtigheid en een pionier op het vlak van grafische horror. Toch verdient deze film een kijkbeurt al is het maar om te zien dat Lewis ook wel degelijk een film kon maken die binnen de lijntjes kleurde. En er is ook wel wat artistiek naakt te zien, het ging dan ook om een naaktblad.