Císarovy Nové Saty (1994)

Alternatieve titels: The Emperor's New Clothes | Des Kaisers Neue Kleider | Císařovy nové Šaty

1 stem

Tsjechië / Duitsland
Fantasy / Familie

geregisseerd door Juraj Herz
met Jan Kalous, Carsten Voigt en Harald Juhnke

Een ijdele keizer (Harald Juhnke) eist elke dag nieuwe kleren om te dragen. In zijn land zijn de belastingen hoog, zodat de keizer hiervan zijn kleren kan betalen. Als de arme straatjongen Tobias (Jan Kalous) wordt opgepakt, neemt Lorenzo (Carsten Voigt), de kleermaker van de keizer, hem onder zijn hoede. Nadat ze beide worden verbannen, besluiten ze terug te keren naar het kasteel om de keizer een lesje te leren. Ze doen zich voor als Arabische kleermakers en maken zeer speciale kleren voor de keizer... Naar het sprookje van Hans Christian Andersen.