Captured on Film: The True Story of Marion Davies (2001)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Hugh Munro Neely
met Charlize Theron, Virginia Madsen en Marion Davies

In deze documentaire wordt een licht geworpen op het leven van Marion Davies, één van de eerste screwball-comediènnes die slapstick combineerde met mimiek en dit deed op een glamoureuze en elegante manier. Het verhaal van de blonde, getalenteerde actrice, verteld door Charlize Theron, gaat over haar leven, werken en relaties, waaronder een 35 jaar durende affaire met William Randolph Hearst.

avatar van matthijs_013
Interessante en duidelijke documentaire over Davies, met veel beeldmateriaal van haar films. Heb veel interesse in haar sinds deze docu. Het bewijst dat Davies niks was zoals ze werd afgbeeld in Citizen Kane.