Jumping for Joy (2002)

Drama / Familie

geregisseerd door Timothy J. Nelson
met Lindsay Pulsipher, Sam Hennings en Joe Estevez

Verenigde Staten, 1964. Bobbie Dean is een jongensachtig meisje met een enorm talent voor basketbal. Omdat ze een meisje is, komt ze nauwelijks aan spelen toe. Ze mag alleen meedoen aan 'meisjesbasketbal', dat soepelere regels kent en eigenlijk door niemand serieus wordt genomen. Als Bobbie haar vader helpt een bestelling te bezorgen, ziet ze wat jongens basketbal spelen. Ze denken dat ze een jongen is en als ze haar zien spelen, wordt ze uitgenodigd voor hun college-team. Als haar geheim uiteindelijk uitkomt, zijn er mensen die koste wat kost willen voorkomen dat ze ooit nog basketbal met mannen speelt.