Skaz Pro to, Kak Tsar Pyotr Arapa Zhenil (1976)

Alternatieve titels: How Czar Peter the Great Married Off His Moor | Tale About Czar Pyotr Arranging Arap's Wedding | Сказ про то, как царь Пётр арапа женил

Sovjet-Unie
Muziek / Romantiek

geregisseerd door Aleksandr Mitta
met Vladimir Vysotsky, Aleksei Petrenko en Ivan Ryzhov

Tsaar Peter de Grote's gevoelige en intellectuele zwarte Ethiopische bediende Hannibal (Vladimir Vysotsky) is verliefd, maar durft niet op de dame in kwestie af te stappen. Omdat hij opgegroeid is aan het Russische hof bevindt hij zich in een bevoorrechte positie en kan vrijelijk praten over uiteenlopende zaken. Hoewel de Tsaar druk is met andere plannen, neemt hij toch de tijd om zich met de liefdesaffaires van zijn bediende bezig te houden, en hij probeert hem te porren voor een gearrangeerd huwelijk.