Nocturnes (2006)

Frankrijk

geregisseerd door Henri Colomer
met Sarah Grappin, Miquel García Borda en Quentin Testas

Frankrijk, de Côte Vermeille, 1958. De wereld van een negenjarig jongetje staat op het punt voorgoed te veranderen. De koloniale oorlog in Algerije is uitgebroken en zijn vader wordt opgeroepen voor het leger. Het jongetje is plotsklaps 'de man in huis'. De speeltuin wordt vervangen door een kazerne. Gelukkig heeft hij nog zijn verbeelding en herinneringen.

avatar van arno74
Kleine film die enkele archiefbeelden mengt met een flinterdun verhaaltje. Ik vermoed dat de regisseur daarmee voor de stijl gaat, maar het is ook vast mooi meegenomen dat hij daarmee de film kan uitrekken. Het verhaal wordt ook niet bepaald boeiend gebracht, er zijn ook verder geen uitschieters te bekennen. Er zal vast wel een publiek zijn voor dit soort films, maar daar val ik niet onder. Slappe film. 2*