De Avondboot (2007)

Nederland

geregisseerd door Karim Traïdia
met Lou Landré, Sascha Visser en Carine Crutzen

De gasten van Duinroos I en II zijn gekomen naar het eiland om te ontspannen en van zee en natuur te genieten, maar soms lopen de spanningen hoog op. Het liefst zouden ze hun vakantie willen afbreken en met de eerste de beste boot vertrekken, maar het eiland blijkt hen ook te kunnen helpen bij het oplossen van hun problemen.

kappeuter (moderator)
Van de nieuwe telefilm lichting.

'De tragikomedie de Avondboot is vrijelijk gebaseerd op de gelijknamige roman van Vonne van der Meer. Net als in de Telefilm Eilandgasten (2006) spelen de verschillende verhalen zich af op het eiland Vlieland.'

TV zon 29 apr | Ned2 | 20:30

Eindelijk weer eens een mooie rol voor Lou Landré.

De Avondboot is het succesvolle vervolg op de telefilm Eilandgasten uit 2006. De Avondboot werd door dezelfde mensen gemaakt als Eilandgasten. In dit vervolg hangt ook duidelijk de zelfde sfeer. Iets watdeze film echt onderscheid van anderen zijn de hoge acteer prestaties. Meer over de film lees je hier

4/5

avatar van Quentin
Fontane schreef:
hoge acteer prestaties
Hoeveel meter?

Minstens 10 meter!

neo (crew)
Eilandgasten was wel aardig, maar na deze heb ik het wel gezien. En dan komt er dus nog een derde om de trilogie rond te maken. Ik zet 10 euro op de titel De Strandmeeuw. Het zijn haast allemaal van die losse, middelmatige verhaallijnen. Enkel het segment met de man wiens vrouw is verdronken is echt interessant, maar krijgt te weinig ruimte. Het score thema, voor gitaar en soms aangevuld met orkest, werkt als een mooi bindend middel. Weet niet of het de bedoeling was, maar ik rijmde de score vooral met een bepaalde passie die niet echt in de film is terug te vinden. 2.5 sterren

De Microgids noemt de verhaallijn met Ellen Vogel ''huiveringwekkend sterk''

avatar van Mug
Mug
Waren de segmenten met Ellen Vogel (eerste verhaaltje) en Lou Landre ('de rode draad') prima te pruimen door uitstekend acteerwerk, wisten de andere twee verhaaltjes de film in een diepe duinpan te lanceren. Dramatisch slecht geschreven, onboeiende lectuur en m.n. het laatste verhaaltje leek wel een aflevering van een soap van een regionale omroep als we puur kijken naar 'acteerprestaties'. Fikse tegenvaller na Eilandgasten....en het wordt een trilogie? Lieve hemel.

neo (crew)
Het Laatste Seizoen gaart de volgende heten, naar een boek van Vonne van der Meer wederom.

Was Eilandgasten nog aangenaam 'traag', bij De Avondboot werd het vervelend en saai. Slechts enkele scènes waren de moeite waard, vaak was het matig en soms zelfs tenenkrommend slecht. Kinderlijk ook om in bijna elke verhaallijn nadrukkelijk te noemen dat men 'de avondboot' maar even neemt. Geen al te best telefilm jaar tot dusver, helaas.

robertus65
Veel van hetzelfde als Eilandgasten, niet mijn smaak.

avatar van De Mees
Komt deze film nog op DVD.

avatar van BlueJudaskiss
Omdat ik op tv toen de eerste 20 minuten gemist had ben ik deze nog maar even gaan zien op het NFF. Vond het een mooie film, maar zoveel personages in zo'n kort tijdsbestek stoppen is onmogelijk. Vond het daarom ook heel erg jammer dat Carine Crutzen plotseling uit de film verdween. Mooie film, maar niet meer dan dat. 2,5*

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Gijs Scholten van Aschat ...
Prima kwaliteit breedbeeld...
Prima geluid...