Schlag auf Schlag (1958)

1 stem

West-Duitsland

geregisseerd door Géza von Cziffra
met Peter Alexander, Wolfgang Wahl en Ralf Wolter

Hugo is reeds twee keer gescheiden en is daarom als ambtenaar van burgerlijke stand nu niet persé het juiste voorbeeld voor de jonge stelletjes die hij in het echt moet verbinden. Om zijn werk te mogen blijven doen, moet Hugo daarom beloven om nooit weer te gaan trouwen. Hij besluit inderdaad om vrijgezel te blijven, maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.

Dick2008
Bijzonder matige Schlagerfilm weer. Maar eigenlijk niet zoveel anders dan bijvoorbeeld de Elvis-films. Alexander zingt wat liedjes, leuk voor de platenindustrie. En voor de fans zijn die films dan weer leuk om deze films te zien.
Brigitte Mara, is zo'n actrice die al niet bepaald veel goeds voorspelt. Ook de humor in de film is belabberd en haalt de film juist naar beneden. Een aantal leuke details, modeltrein, speciale piano, konijntjes aan het eind. Nou, heb hem een keer gezien, klaar 2.0