Charleys Tante (1963)

Alternatieve titel: Charley's Aunt

Oostenrijk

geregisseerd door Géza von Cziffra
met Peter Alexander, Maria Sebaldt en Peter Vogel

Charley en Ralf hebben hun oog laten vallen op twee knappe Zweedse jongedames. Een voorwaarde voor hun bezoek is echter de aanwezigheid van een gezelschapsdame die een oogje in het zeil kan houden. De jongens vragen daarom Otto, Ralfs oudere broer, een diplomaat, om vrouwenkleren aan te trekken en Charley's oude tante te spelen. Helaas staat op de bewuste avond ook Charley's echte tante op de stoep.

Zoveelste verfilming.

Dick2008
De eerste helft is nog best te doen, o.a. vanwege die dames daarna gaat het hard achteruit. Alexander zingt hier ook nog maar drie liedjes, hoewel ik heb er maar twee heb gezien, dus is het de tv-cut versie. Die liedjes zijn nog vrij aardig, hoewel ik absoluut niet van Schlagers hou, al is het ook meer een verzamelnaam. Het Brazil is natuurlijk al een heel oud nummer. Hij zingt die twee in de eerste helft.
Voor het tijdsbeeld is het leuk om te zien en ook niet slecht gefilmd, daarom kijk ik ze ook. En als mensen dit een leuke film vinden, en die zijn er natuurlijk, heb ik er totaal geen moeite mee. Er zit namelijk wel het één en ander in, alleen mij spreekt het niet zo aan. Het is ook wel jammer dat een charmante Peter, door die verkleedpartij zich weer gaat lopen aanstellen. 3.0/2.0