Lettere dal Sahara (2006)

Alternatieve titel: Brieven uit de Sahara

Italië

geregisseerd door Vittorio De Seta
met Djibril Kébé, Paola Ajmone Rondo en Stefano Saccotelli

Assane (Djibril Kébé) heeft het niet naar zijn zin in Senegal. Hij besluit zijn land te ontvluchten om in Italië te gaan studeren. Maar hij krijgt een illegale status daar. Hij heeft grote moeite met integreren door het vele racistische geweld, en hij wil zijn waardigheid niet verliezen.

FisherKing
Lettere dal Sahara' ('Brieven uit de Sahara') is een bundel essays en artikelen over Afrika van Alberto Moravia, gepubliceerd tussen 1975 en 1981. Vijfentwintig jaar later gebruikt de Siciliaanse documentairefilmer Vittorio De Seta dezelfde titel voor een film die het midden houdt tussen fictie en realiteit.

Aldus Filmmuseum.