Rapid Fire (2006)

Canada
Actie / Misdaad

geregisseerd door Kari Skogland
met David Cubitt, Kristin Lehman en Jason Gedrick

Een groep anarchistische vrijbuiters willen een stuk land kopen waar ze hun 'nederzetting' kunnen vestigen. Om aan geld te komen, besluiten ze in de rustige buitenwijk Norco een bank te overvallen. De overval gaat helemaal de mist in. En een grote politiemacht zit ze als spoedig op de hielen.

FisherKing
Deze film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een van de heftigste en gewelddadigste achtervolgingen in de Amerikaanse gerechtsgeschiedenis. aldus de promo-praatjes op de dvd-hoes...

Hier meer info.

avatar van hannes64
Net uitgekeken en was niet teleurgesteld.
Jason Gedrick...ja, die jongen uit ``Iron eagle``..speelde een goeie rol als politie-agent.
Verder zat de film goed in elkaar voor een tv-film.
Heb me vooral vermaakt met de schietpartij in `t echt hadden ze zo`n 20.000 kogels afgevuurd
samen met de achtervolging van zo`n half uur.
Voor een waargebeurd verhaal uit 1980.....een aanrader.

avatar van Leo Van Steen
Vrij positieve commentaar op deze film en toch zo'n lage score ????

Goede achtervolging film gewoon lekker..

Goede actiefilm waarin vooral de achtervolging en de shoot-out de hoofdbrok vormen.
Haast niet te geloven dat dit gebaseerd is op ware feiten.

Aan actie geen gebrek in deze tv film. Toch knap in elkaar gezet met die achtervolgingen. Ik vond het tevens spannend, beter dan gemiddeld. In het begin wat achtergronden, verderop dus veeeel actie.
Acteren ging ook goed, naturel en er kwamen goede, verschillende (+ overtuigende) types in voor.
En een interessant waargebeurd gegeven.

avatar van 606
Wist niet dat het waargebeurd was tot de film afgelopen was pff heftig.
Maar 44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out (2003) is ook gewelddadig beetje vergelijkbaar.
deze film is zeker een toppertje en beter dan gedacht.

3,5 ster

avatar van Decec
Een goede actiefilm...
Het is een waargebeurd verhaal...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond muziek...

avatar van 606
Alweer op tv, hebben ze nu werkelijk geen andere film als dezelfde te draaien binnen nog geen 3 weken