Tennis no Oujisama (2006)

Alternatieve titel: The Prince of Tennis

Japan
Actie

geregisseerd door Yûichi Abe
met Kanata Hongô, Yuu Shirota en Hiroki Aiba

Ryoma Echizen is pas 12 jaar maar een enorm tennis-talent. Hij woont in Amerika, maar wordt door zijn vader (een ex-tennisgrootheid) terug naar Japan gehaald om daar naar een school te gaan die beroemd is om haar tennis. Ryoma wil graag bij het eerste schoolteam komen, maar wordt door zijn leeftijd nog niet zo serieus genomen door de teamleden, een divers groepje spelers met ieder zo hun eigen speelstijl.

Net als Ping Pong gebaseerd op een manga (hoewel er van PoT ook eerst nog een anime gemaakt is, van Ping Pong voor zover ik weet niet).

Meestal vreselijk melig dit soort Japanse sportfilms.

avatar van Onslaught
Geweldig dat iemand deze film voor mij op de site wou zetten. Erg Bedankt daarvoor

Ik zal hem zo kijken en dan edit mijn post wel.

Onderhond schreef:

Meestal vreselijk melig dit soort Japanse sportfilms.

Ze maken zich gewoon belachelijk, stel je voor, een Japanse tennisprins; ronduit Science fiction

avatar van Onslaught
jasha schreef:

Who cares?

dit film is zo grappig!! sommige momenten slaat nergens op maar dat maakt dit film zo leuk!!

Vreselijk!!

De anime worden gewoon belachelijk gemaakt met zulke live action movies. Je heb ook een anime film van prinse of tennis deze is veel en veel beter (zelfs al is deze onrealistisch.)
Het probleem bij zulke film's gebaseerd op anime en manga is gewoon dat ze niet natuurlijk genoeg kunnen acteren. Het is als het ware overacting. Ik zweer dat zelfs amateur costplayspelers beter acteren. (Al vind ik dat ze freaks zijn)

Kijk ook maar eens naar de anime death note. Het is een doodserieuse serie en dan krijg je die live action movie crap ervan.
Waar de acteurs absoluut niet kunnen acteren (Alleen L viel nog mee) en het plot nogal zwak is in vergelijking met het echte verhaal.

Echt triest!