Råzone (2006)

Denemarken

geregisseerd door Christian E. Christiansen
met Laura Christensen, Stephanie Leon en Julie Ølgaard

De vier tieners Christiane, Cecilie, Trine en Pernille vormen een meidenbende die graag grenzen opzoekt. Ze leven voor het weekend, drank, jongens en drugs. Op een dag splijt de groep zich waarna alles verandert. Plotseling staat Christina lijnrecht tegenover de andere drie van de groep.

sydney
Typische Deense film... Veel geschreeuw waarna echt alles uit de hand loopt. Qua dramatiek legt de film de vinger op de zere plek. Verharding van de samenleving zie je met name ook terug op de school pleinen. Goede soundtrack overigens. 3,5*